szkolaludus@gmail.com

664 119 542

Witamy w Ludus!

Nowoczesnej szkole językowej, gdzie uczymy poprzez zabawę wykorzystując ludyczne metody nauczania, w myśl metodyki naturalnej przyswajania języka. 

A co to tak właściwie znaczy? 😀

Dziecko uczy się języka poprzez bezpośrednie obcowanie z nim. Żeby zrozumieć co mamy na myśli, cofnijmy się do początku- nikt nie tłumaczy bobasom zasad gramatycznych, czy konstrukcji zdaniowych, gdyż przychodzi to samoistnie poprzez obserwację otoczenia oraz napotkanych sytuacji. W ten sposób niemowlę przestaje być niemowlęciem. 😀

A jak to się dzieje?

Mózg jest wspaniałym narzędziem zdolnym do identyfikacji wzorców oraz ich odtwarzania, jak i uzupełniania o kolejne zaobserwowane elementy. Jest to jednak organ dość kapryśny, który sam eliminuje sektory, które uważa za nieciekawe oraz niepotrzebne. Zapewne sami doświadczyliście wielokrotnie sytuacji samoistnego nauczenia się tekstu piosenki, która wpadła wam w ucho, wcale nie siadając do jej tekstu- mózgowi się spodobało, trzeba było gdzieś to zapisać!

Nasze metody nauczania skupiają się na praktycznej wiedzy o charakterze globalnym. Na przykładzie- nie tłumaczymy ziarnko po ziarnku zasad aplikacji konkretnych konstrukcji gramatycznych w określonych ramach, bo zwyczajnie przychodzi to dzieciom samoistnie- robotę robi za nas właśnie nasz mózg. Wykorzystujemy do tego m.in materiały wideo- bajki, filmy, kreskówki, które są przez dzieci znane i lubiane, gry językowe, piosenki, czy komiksy. Nie ma mowy o sztywnych scenkach z podręczników szkolnych 😀 U nas jest kolorowo i przyjemnie, gdyż priorytetem jest dla nas zadowolenie oraz chęć dalszego poznawania języka przez naszych podopiecznych 😎

Jesteśmy nastawieni na efekty, praktyczną naukę języka oraz zupełną kontrę do sposobu działania w placówkach edukacji publicznej. Zarówno z autopsji, jak i ponad 7 lat doświadczenia w prowadzeniu korepetycji językowych wiemy, że forma nauczania języków w szkołach publicznych powinna dawno przejść solidną reformę. Wyniki mówią same za siebie- po 12 latach  nauki absolwenci często nie są w stanie wytworzyć z siebie więcej niż przedstawienie się oraz policzenie do 10. Dzieje się tak dlatego, że dzieciom przedstawiana jest sucha, nieciekawa masa, tysiące reguł, które mają jakimś cudem zapamiętać- nudy. Przecież w języku polskim nie zastanawiamy się jak coś powiedzieć przypominając sobie spis reguł i zasad poznanych w szkole podstawowej- po prostu to z siebie produkujemy. I to jest to, do czego dążymy w naszej szkole językowej.

Fundamentalnym celem nauki języka obcego jest komunikacja, język ma płynąć. Nie potrzebujemy do tego żadnych algorytmów- to dla robotów 😉 Poprzez obserwacje języka, jego zachowania oraz użycia w konkretnych sytuacjach, reszta zadzieje się sama. 

Czego potrzebujecie żeby do nas dołączyć? Laptopa oraz działającej w nim kamerki. Nawet nie potrzebujecie dobrego humoru, gdyż przyjdzie on sam. 😀 Rozwiązanie zdalne testowane oraz udoskonalane było 2 lata przeze mnie osobiście. W pewnym momencie zupełnie zrezygnowałam ze stacjonarnej formy prowadzenia zajęć, gdyż zauważyłam, że rozwiązania zdalne przynosiły dzieciom dużo więcej frajdy, a tym samym dużo więcej efektów- a o to przecież chodzi!

Zuzanna Pikulska